martedì 3 dicembre 2013

3D Modelling

Yesterday we learned about a really useful plugin: greeble, which allows to create a "pattern" of 3D blocks of different sizes. It's the perfect tools to create city landscape, engines and sci-fi tech.
Is possible to define minimum and maximum height and how many materials are going to be in the selection (since is built in different parts).


I started to texture the village I've been building during the last weeks and added one omni light, around 0.30 multiplier.Then I built the basis for a fountain (all made with extrude, insert and bevel) and used MeshSmooth (or something like it) to make it, well, smooth.
 


Nuovo trucchetto con 3ds Max: Greeble, un plugin per creare cittá, dettagli meccanici e tecnologici con una sorta di pattern che prevede la scelta di un altezza minima e massima dei blocchi, il numero di texture e altre chicche per rendere la cosa piú ricca di dettagli possibile. Dopodiché ho cominciato con le texture del villaggio e ho iniziato a creare una fontana, tutta bella smussata e ancora da riempire d'acqua e texture o dettagli di vario genere e tipo. Cheers.

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